مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 13:152023-08-08اقتصادي

پیش بینی برداشت 13 هزار و 500 تن هلو و شلیل از باغات اسدآباد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی بیش از 13 هزار و 500 تن هلو و شلیل از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

- ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد از پیش بینی بیش از 13 هزار و 500 تن هلو و شلیل از سطح باغات این شهرستان خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شهرستان اسدآباد 4500 هکتار از سطح باغات این شهرستان به باغات هلو و شلیل اختصاص دارد که از میزان سطح 213 هکتار باغات شلیل و 254 هکتار را باغات هلو شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تراکنش باغات هلو و شلیل این شهرستان مربوط به شهر پالیز بوده و این شهر قطب مهم تولید هلو و شلیل شهرستان به شمار می رود، تصریح کرد: به علت پراکندگی و خرد بودن باغات شهرستان کمتر از 50 درصد از باغات اسدآباد به صورت قطره ای و مابقی باغات به صورت سنتی و غرقابی از طریق چشمه، قنات، چاه و حق آبه آبیاری می شوند.

مرادی با بیان اینکه محصول هلو و شلیل علاوه بر مصرف شهرستان و استان همدان به سایر استان های سراسر کشور از جمله تهران نیز ارسال می شود، ادامه داد: نبود صنایع تبدیلی مرتبط با این امر موجب شده بیشتر هلو و شلیل شهرستان اسدآباد تازه خوری شده و در هنگام ارسال آن به سایر استان ها بخشی از محصول در هنگام حمل و نقل و طولانی بودن مسیر مقصد با مشکل ضایعات میوه مواجه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 13 هزار و 500 تن هلو و شلیل از باغات اسدآباد

پیش بینی برداشت 13 هزار و 500 تن هلو و شلیل از باغات اسدآباد