مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 15:502023-08-06اقتصادي

تولید سالانه میلیون ها تن دی اکسید نیتروژن از طریق خودروها


مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه دی اکسید نیتروژن از آلاینده های هواست که هر سال میلیون ها تن از این گاز بر اثر فعالیت های انسانی به ویژه مصرف سوخت های فسیلی و احتراق موتورهای درون سوز تولید می شود، - مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اعلام اینکه دی اکسید نیتروژن از آلاینده های هواست که هر سال میلیون ها تن از این گاز بر اثر فعالیت های انسانی به ویژه مصرف سوخت های فسیلی و احتراق موتورهای درون سوز تولید می شود، گفت: اکسید نیتریک و دی اکسید نیتروژن که بهNOx معروف هستند، در تولید مه دود فتوشیمیایی نقش عمده ای دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکترسیدمحمدمهدی میرزایی قمی با تأکید بر اینکه منبع عمده دی اکسید ازت در مناطق شهری، حمل و نقل و تردد خودروهاست که بخش مهمی از ذرات معلق کوچک تر از 2.

5 میکرون را نیز تشکیل می دهد، افزود: شرکت کنترل کیفیت هوا برای اولین بار در کشور با همکاری نهادهای بین المللی به حسگر پیشرفته سنجش ترکیبات اکسیدهای نیتروژن از خروجی خودروهای دیزلی و بنزینی مجهز شد.

وی با اشاره به اینکه امروز در کشورهای پیشرفته جهان از دستگاه های به روز و مدرنی نظیر OBS1 برای سنجش آلاینده های خروجی خودروها استفاده می شود که خوشبختانه یک مجموعه کامل از این تجهیزات نیز در شرکت کنترل کیفیت هوا موجود است، اظهار کرد: م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه میلیون ها تن دی اکسید نیتروژن از طریق خودروها

تولید سالانه میلیون ها تن دی اکسید نیتروژن از طریق خودروها