مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:552023-07-26اجتماعي

250 هزار زائر از مرز باشماق عازم عتبات عالیات می شوند


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: برنامه ریزی برای تردد 250 هزار زائر اربعین حسینی از مرز باشماق برای سال جاری انجام شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرمانداری مریوان، مهدی رمضانی در نشست ستاد اربعین استان کردستان با محوریت کمیته زیرساخت که در فرمانداری مریوان برگزار شد، اظهار کرد: تأمین حمل و نقل ارزان آن سوی مرز و تمهیدات لازم برای اسکان در طرف عراقی، پیش بینی موکب های مورد نیاز در پایانه و طول مسیر با کیفیت بالا، ضروری است.

وی افزود: کاربری اصلی مرز باشماق، ترانزیتی و تجاری است و گمرک و راهداری باید برای این بخش نیز تمهیداتی مهیا کنند که بخش مسافری و تجاری دچار اختلال نشود و تراز تجاری افت نکند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: اربعین پارسال با همت و تلاش شبانه روزی، عیار و تراز مناسبی در کشور داشتیم و با وجود کاستی ها نمره بسیار مناسبی در اولین تجربه کسب شد.

رمضانی افزود: در حالی که برآوردهای اولیه حکایت از حضور 10 هزار زائر داشت، 76 هزار زائر از این مرز تردد کردند که 7.

6 برابر بیشتر از برآورد اولیه بود.

وی توجه به وجه معنوی و اهمیت موضوع اربعین را مورد تاکید قرار دارد و گفت: همه اعضای ستاد باید خود را مکلف بدانند در حوزه مسئولیتی که برعهده دارند، امکان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

250 هزار زائر از مرز باشماق عازم عتبات عالیات می شوند

250 هزار زائر از مرز باشماق عازم عتبات عالیات می شوند