مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-08اقتصادي

هیچ ارفاقی به سارقان نمی شود؛ نه رأی باز و رأی کار و نه مرخصی


دادستان همدان با تأکید بر اینکه سارق نباید هیچ گاه احساس امنیت کند، گفت: هیچ گونه ارفاقی برای سارقان در بند داده نمی شود، نه رأی باز و رأی کار و نه هیچ گونه مرخصی.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی پیش از ظهر امروز در کارگروه پیشگیری و مبارزه با سرقت اظهار کرد: دو سالی می شود که چگونگی اقدام و برخورد با سارقان اموال با ارزش کمتر از 20 میلیون تومان از سوی این دادستانی ابلاغ شده، اما تاکنون آن گونه که باید و شاید توجه نشده است.

وی افزود: در این رابطه مأموران ذیربط مکلفند بلافاصله پس از گزارش هر گونه سرقت از سوی اشخاص، بدون توجه به ارزش ریالی مال مسروقه، در اسرع وقت تحقیقات و اقدام لازم برای کشف مال مسروقه و نیز شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین را انجام دهند و متهم را با توجه به اصل غیر قابل گذشت بودن جرایم تا احراز شرایط قابل گذشت بودن از سوی مرجع قضایی، همراه پرونده به مراجع قضایی اعزام کنند.

دادستان همدان افزود: این بدان معناست که در کلانتری یا پاسگاه ها به هیچ عنوان کسی حق ندارد حتی با رضایت شاکی، متهمی را تنها به صرف آن که مال باخته رضایت داده تا قبل از اظهار نظر قضایی آزاد کند، چرا که سارق نباید هیچ گاه احساس امنیت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ ارفاقی به سارقان نمی شود؛ نه رأی باز و رأی کار و نه مرخصی

هیچ ارفاقی به سارقان نمی شود؛ نه رأی باز و رأی کار و نه مرخصی