مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 00:202023-07-29سياسي

ریاضت: شرع و اخلاق، اشاعه فحشاء را بزرگ تر از اصل آن می دانند


حجت الاسلام ریاضت با اشاره به اینکه در شارع مقدس اشاعه فحشاء، بزرگ تر از اصل فحشاء است، گفت: امروز همه روی دیگران ذره بین گذاشته اند و آنان را قضاوت می کنند.

- حجت الاسلام محمود ریاضت استاد حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و فعالیت های دینی خبرگزاری فارس با اشاره به این نکته که انسان ممکن الخطاست، اظهار داشت: غیر از 14 معصوم همه انسان ها، ممکن الخطا هستند.

قرار نیست کسی امام سیزدهم و یا معصوم پانزدهم باشد، بنابراین نباید اگر فردی با هر میزان دین داری یا جایگاه دچار خطا و لغزش شد، تعجب کرد.

ذره بین روی اعمال خود بگیرید، نه دیگران وی افزود: نکته دوم این است که انسان باید ذره بین را روی اعمال خودش بگیرد؛ یعنی ما مأمور به دیگرشناسی در موقع انسان شناسی نیستیم، بلکه مأمور به خودشناسی هستیم، بنابراین بامعیار و سنجش دین باید خود را و نه دیگران را بسنجیم.

باید بدانیم که قضاوت کارها با خداوند است و ما حق نداریم کسی را قضاوت کنیم.

ریاضت با اشاره به اینکه انسان ممکن الخطاست و باید با معیار و سنجه دین شناخته شود، گفت: این به معنای آن نیست که معیار و سنجش دین را روی اعمال دیگران تنظیم کنیم.

این مبنایی ندارد.

در آیه 105 سوره مائده داریم: عَلَیکُم أَنفُسَکُم؛ برشما باد به خودتان همچنین در آیه 6 سوره تحریم هم داریم: قوا أَنْفُسَکُمْ و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاضت: شرع و اخلاق، اشاعه فحشاء را بزرگ تر از اصل آن می دانند

ریاضت: شرع و اخلاق، اشاعه فحشاء را بزرگ تر از اصل آن می دانند