مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-13سياسي

حکومت پهلوی به بهانه جلوگیری از جنگ خاک کشور را تسلیم دشمن کرد


بحرین برای ما یک بخش عادی نبود یک منطقه فوق حساس از نظر راهبردی بود که اگر از خاک ما جدا نمی شد ایران تبدیل یک به ابر قدرت از نظر راهبردی می شد.

- محمد صادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به جدایی بحرین از ایران در زمان رژیم پهلوی، اظهار داشت: سوابق حاکمیتی در بحرین نشان می دهد که بحرین زیر مجموعه حکومت های موجود در ایران بوده است و آخرین باری که حاکم منصوب از سوی ایران در بحرین حاضر بود در عصر کریم خان زند بوده است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: از دوران قبل از زندیه در مقاطع فراوانی از تاریخ کشور هر موقع که حاکمان ایران حاکمانی قدرتمند بودند بحرین زیر مجموعه حکومت ایران قرار داشته است و معمولاً حاکمانی که برای مناطق جنوب ایران (مناطق بندری و ساحلی) حکومت می کردند به نوعی حکومت بحرین را هم در اختیار داشتند.

وی افزود: بعد از دوران زندیه با توجه به ضعف حکومت مرکزی در ایران حکومت ضعیف می شود و این مصادف می شود با حضور قدرتمند انگلستان در منطقه ی خلیج فارس.

در زمان قاجار حاکمان قاجاریه توانایی برای حفظ کشور نداشتند و این موضوع زمینه ساز تحکیم سلطه انگلستان بر بحرین می شود و قبایلی از بیرون را به بحرین دعوت می کند و در آنجا زیر سلطه انگلستان حکومت های محلی تشکیل می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حکومت پهلوی به بهانه جلوگیری از جنگ خاک کشور را تسلیم دشمن کرد

حکومت پهلوی به بهانه جلوگیری از جنگ خاک کشور را تسلیم دشمن کرد