مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 12:352023-07-30سياسي

یزد میزبان بزرگ ترین هیأت زنجیرزنی دنیاست


همزمان با روز سیزدهم ماه محرم هیأت بزرگ زنجیرزنی ابرکوه میهمان یزدی ها شده و مسیر خیابان بعثت تا حسینیه امیرچقماق را به عزاداری خواهند پرداخت.

- سید حسن هدایتی، مسئول هیأت شهدای دشت کربلا استان یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن روز دوشنبه سیزدهم محرم الحرام و مصادف با سومین روز از شهادت امام حسین (ع)، هیأت بزرگ زنجیرزنی شهرستان ابرکوه در قالب هیأت شهدای دشت کربلا به میزبانی حسینیه ایران، به سوگواری خواهد پرداخت.

وی افزود: این آیین با شکوه از ساعت 17:30 روز دوشنبه از محل خیابان بعثت آغاز و طی آن زنجیرزنان با نوای موسیقی خاص محرم ابرکوه (که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور نیز به ثبت رسیده است) تا حسینیه امیرچقماق سوگواری می کنند.

هدایتی تصریح کرد: در راستای ایاب و ذهاب زنجیرزنان تعداد 15 دستگاه اتوبوس با ظرفیت دو هزار نفر به همت استانداری یزد و هیئت، مهیا شده و پنج دستگاه اتوبوس دیگر نیز در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان این که قریب به چهار هزار و 300 نفر از اهالی ابرکوه، مقیم یزد هستند، ضمن دعوت از آنان جهت شرکت در این مراسم با شکوه، تصریح کرد: هیأت شهدای دشت کربلا تعدادی زنجیر و لباس مخصوص زنجیرزنی (دشداشه یا لباس بلند عربی) نیز برای عزادارانی که مایل به حضور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد میزبان بزرگ ترین هیأت زنجیرزنی دنیاست

یزد میزبان بزرگ ترین هیأت زنجیرزنی دنیاست