مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 17:302023-08-20بين الملل

ابراز امیدواری آنکارا از نتایج مثبت مذاکرات درباره اف-16 باآمریکا


مشاور ارشد رییس جمهور ترکیه امروز در سخنانی از نتایج مثبت مذاکرات درباره جنگنده های اف- 16 با آمریکا ابراز امیدواری کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آکیف چاغاتای کیلیچ مشاور رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز یکشنبه در سخنانی نسبت به نتایج مثبت مذاکرات درباره اف- 16 با آمریکا ابراز امیدواری کرد.

مشاور رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در این خصوص گفت: آنکارا از مذاکرات با واشنگتن در خصوص خرید جنگنده های اف- 16 انتظار نتیجه مثبت دارد.

مذاکرات در حال انجام است.

در همین ارتباط، دفتر ریاست جمهوری ترکیه یکشنبه 18 تیر ماه سال جاری در بیانیه ای اعلام کرده بود: رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با جو بایدن همتای آمریکایی خود در خصوص موضوع جنگنده های اف- 16 و درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو بحث و تبادل نظر کرد.

یک روزنامه آمریکایی پیشتر اعلام کرده بود که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا در انتظار موافقت کنگره برای فروش جنگنده های اف -16 به ترکیه، به شرط موافقت آنکارا با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو است.

روزنامه وال استریت ژورنال هم به نقل از مقامات آمریکایی گفته بود که موافقت کنگره آمریکا با قرارداد فروش جنگنده های اف -16 به ترکیه، به موافقت آنکارا با پیوستن فنلاند و سوئد به پیمان آتلانتیک شمال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز امیدواری آنکارا از نتایج مثبت مذاکرات درباره اف-16 باآمریکا

ابراز امیدواری آنکارا از نتایج مثبت مذاکرات درباره اف-16 باآمریکا