مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 13:052023-07-25پزشكي

راه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو چیست؟


بیماری تب کریمه کنگو به دلیل خونریزی شدید و اختلال در عملکرد ارگان های اصلی بدن سبب مرگ انسان می شود.

- ایسنا/هرمزگان مدیرکل دامپزشکی هرمزگان گفت: بیماری تب کریمه کنگو به دلیل خونریزی شدید و اختلال در عملکرد ارگان های اصلی بدن سبب مرگ انسان می شود.

مصطفی فخرآبادی پور صبح امروز (سوم مردادماه) با بیان اینکه انتقال این بیماری از دام به دام توسط کنه هیالوما صورت می گیرد، افزود: تب کریمه کنگو(CCHF) یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که از طریق کنه به انسان منتقل می شود و علائم بالینی خاصی در دام ندارد.

فخرآبادی پور با اشاره به اینکه بیماری تب کریمه کنگو به دلیل خونریزی شدید و اختلال در عملکرد ارگان های اصلی بدن سبب مرگ انسان می شود، خاطرنشان کرد: این بیماری از راه هایی همچون شاخ بری، پشم چینی، کشتار دام های آلوده، گزش کنه، له کردن کنه با دست، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده به انسان منتقل می شود.

مدیرکل دامپزشکی هرمزگان با بیان اینکه سمپاشی محل نگهداری دام و بهسازی محیط سبب نابودی کنه می شود، عنوان کرد: دامداران، کارگران دامداری ها، ذبح کنندگان و سلاخان، کارگران کشتارگاه ها، بازرسان بهداشتی دامپزشکی و کادر درمانی شاغل در بیمارستان ها از جمله افرادی هستند که بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو قرار دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو چیست؟

راه مقابله با بیماری تب کریمه کنگو چیست؟