مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:302023-08-20پزشكي

سن بالای پدر خطربیماری قلبی مادرزادی را در نوزادان افزایش می دهد


پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:تحقیقات نشان می دهد سن بالای پدر بروز بیماری قلبی مادرزادی در نوزادان را افزایش می دهد.

- محمد ستاری در گفت وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با طرح پیش بینی بروز بیماری قلبی مادرزادی با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین اظهار داشت: مرکز تحقیقات قلب کودکان زیر مجموعه پژوهشکده قلب و عروق طی یکسال، بالغ بر 21 ویژگی را روی یک هزار و 389 نفر بررسی کردند.

وی بیان داشت: در این طرح تحقیقاتی مولفه هایی همچون آنومالی خارج از قلب مادرزادی، ناهنجاری ژنتیکی و کروموزمی یا غیر عادی بودن، کم کاری تیرویید، مصرف داروهای تیرویید، سن پدر، محل زندگی، سابقه فامیلی بیماری های مادرزادی قلبی، جنسیت، شغل پدر، شغل مادر و قد و وزن در نمونه های انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

مجری طرح پیش بینی بروز بیماری قلبی مادرزادی با استفاده از تکنیک های یادگیری ماشین تصریح کرد: در بین فاکتورها آنومالی مادرزادی خارج از قلب بالای 60 درصد در بروز بیماری قلبی مادرزادی در افراد نقش دارد و پس از آن به ترتیب غیر عادی بودن ژنتیک دو عامل بالینی و پس از آن شغل مادر در حین بارداری، محل زندگی (نزدیک به کارخانه و نیروگاه نقش دارد) و بارداری در سنین بالای پدر در بروز بیماری قلبی مادرزادی نوزاد نقش دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سن بالای پدر خطربیماری قلبی مادرزادی را در نوزادان افزایش می دهد

سن بالای پدر خطربیماری قلبی مادرزادی را در نوزادان افزایش می دهد