مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 08:402023-08-17سياسي

تحریم های دارویی مغایر با منشور سازمان ملل


تحریم هایی مثل دارو و غذا توسط آمریکا موجب می شود که سالانه ده ها هزار نفر در دنیا کشته شوند که ایران هم جزو این کشورهاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر در نشست خبری اثر تحریم ها بر سلامت مردم ایران با اشاره به تحریم های یکجانبه و تحریم های اتحادیه اروپا علیه کشور گفت: بسیاری از افراد بدون هیچ دلیلی تحریم میشوند در شورای امنیت و افراد هیچ حقی برای دفاع از خود در مجامع بین الملل ندارند غریب آبادی ادامه داد: آمریکا کشورها را ملزم به عدم اجرای قانون اعدام میکند تا سلب حیات در جان انسان ها صورت نگیرد و در کل دنیا سالانه بیش از دو هزار نفر اعدام نمیشوند اما تحریم هایی مثل دارو و غذا توسط امریکا موجب میشود که سالانه ده ها هزار نفر در دنیا کشته بشوند که ایران هم جزو این کشورهاست.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به فاقد مشروعیت بودن تحریم های ناقض حقوق بشر خاطر نشان کرد: کشور ها الزامی به اجرای آن ندارند چون مغایر منشور ملل متحد هست.

غریب آبادی افزود: ایران از اول انقلاب تحت تحریم هست و از سال 2003 این تحریم ها شدید شده و ایران اخیرا به مجامع بین الملل شکایت هایی داشته چون غیر قانونی بوده است و در مقابل کشور های غربی و آمریکایی چون تحمل شنیدن گزارش های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم های دارویی مغایر با منشور سازمان ملل

تحریم های دارویی مغایر با منشور سازمان ملل