مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 01:152023-07-31بين الملل

بورکینافاسو و مالی نسبت به مداخله نظامی در نیجر هشدار دادند


بورکینافاسو و مالی هر دو طی شش ماه گذشته شاهد کودتاهای نظامی بوده اند و اکنون نظامیان در این دو کشور غرب آفریقا حمایت خود را از کودتای نیجر اعلام کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو کشور بورکینافاسو و مالی با صدور بیانیه ای مشترک نسبت به دخالت نظامی در نیجر هشدار دادند و اعلام کردند که هرگونه مداخله نظامی در نیجر به منزله اعلان جنگ علیه بورکینافاسو و مالی خواهد بود.

بورکینافاسو و مالی هر دو طی شش ماه گذشته شاهد کودتاهای نظامی بوده اند و اکنون نظامیان در این دو کشور غرب آفریقا قدرت را در دست دارند.

رهبران نظامی این دو کشور اکنون پس از کودتای نظامیان در نیجر به حمایت از همکاران تازه به قدرت رسیده خود در نیجر آمده و حمایت نظامی خود را از کودتاگران نظامی در نیجر اعلام کرده اند.

بیانیه مشترک دو کشور بورکینافاسو و مالی پس از آن منتشر شد که مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا خواستار آزادی هر چه زودتر رییس جمهور نیجر شدند و به کودتاگران یک هفته فرصت دادند تا اوضاع را به شرایط عادی برگردانند.

مجمع اقتصادی کشورهای غرب آفریقا روز یکشنبه اعلام کرد که خواستار آزادی فوری محمد بازوم رییس جمهور نیجر و بازگشت او به قدرت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورکینافاسو و مالی نسبت به مداخله نظامی در نیجر هشدار دادند

بورکینافاسو و مالی نسبت به مداخله نظامی در نیجر هشدار دادند