مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 14:302023-08-18سياسي

آیت الله اعرافی: دستگاه های حوزه تعلیم و تربیت نباید از ویژگی های جوانان غافل شوند


امام جمعه قم با تاکید بر اینکه جوانان و نوجوانان در دوره زمانی خاصی قرار دارند، گفت: دوران جوانی ویژگی هایی دارد که خانواده، جامعه و دستگاه های حوزه تعلیم و تربیت برای تعالی جوانان باید به این ویژگی ها توجه کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در نماز جمعه قم که در مصلای قدس برپا شد، با اشاره به اینکه جوانی و ویژگی های آن در علوم جدید و احادیث و روایات جایگاه مشخصی دارد، اظهار کرد: وقتی که فرد از کودکی و دهه اول عمر عبور می کند و پا به دهه دوم و سوم زندگی می گذارد به مجموعه ای از خصوصیات  می رسد که این خصوصیات کار ما را سخت تر می کند.

وی اضافه کرد: در دوره های کودکی بیشتر پذیراست اما وقتی که پا به دوره نوجوانی می گذارد حس انتخاب و آزادی در او شکوفا می شود و آرام آرام به سمت انتخاب کردن می رود و این کار را سخت تر می کند؛ از سوی دیگر نیروی جوانی و نوجوانی یک نیروی سرشار و لبریز است و توانایی های گوناگون جسمی او شکوفا می شود و از سوی دیگر خلاقیت ذهنی و فکری او شکوفاتر می شود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: حس آزادی، خلاقیت، آرمان گرایی، ایده آل نگری، اعتماد به خود، ریسک پذیری، الگوپذیری، شجاعت در اقدام، قانع نبودن نسبت به آنچه که هست و اقدام برای دستاوردهای جدید در دوران جوانی در انسان شکوفا می شود که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی: دستگاه های حوزه تعلیم و تربیت نباید از ویژگی های جوانان غافل شوند

آیت الله اعرافی: دستگاه های حوزه تعلیم و تربیت نباید از ویژگی های جوانان غافل شوند