مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 09:102023-08-07سياسي

مشوق مالیاتی مجلس برای سرمایه گذاری مردم در طرح های تولیدی


به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری مردم در طرح های تولیدی و زیربنایی، هر گونه نقل و انتقال دارایی به/ از شرکت های سهامی پروژه، صندوق های تامین مالی و زمین مشمول مالیات بر نرخ صفر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه 16 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح تأمین مالی و جهش تولید از طریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ماده 14 این طرح موافقت کردند.

بر اساس ماده 14 این طرح، به منظور فراهم ساختن زمینه سرمایه گذاری عموم مردم در انواع طرح (پروژه) های تولیدی یا زیربنایی و طرح های تملک دارایی های سرمایه ای، ترویج فرهنگ سرمایه گذاری غیرمستقیم و با هدف کاهش هزینه های تأمین مالی، موارد زیر مشمول مالیات به نرخ صفر می باشد: الف -هرگونه نقل و انتقال دارایی به / از شرکتهای سهامی طرح (پروژه)، صندوق های تأمین مالی، زمین، ساختمان، املاک و مستغلات.

ب -مالیات نقل و انتقال و مالیات بر درآمد در شرکتهای مؤسس یا سهامدار ناشی از انتقال آورده غیرنقدی به شرکتهای سهامی در شرف تأسیس به عنوان آورده غیرنقدی سهامداران شرکتهای فوق الذکر که به منظور ایجاد و یا تکمیل طرح (پروژه) های تولیدی صنعتی و کشاورزی، زیرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشوق مالیاتی مجلس برای سرمایه گذاری مردم در طرح های تولیدی

مشوق مالیاتی مجلس برای سرمایه گذاری مردم در طرح های تولیدی