مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-06اجتماعي

بدون لباس مخصوص در فضا چه بلایی سر انسان می آید؟


بسیاری از ما آرزوی رفتن به فضا را داشته ایم.

شاید تصور کرده باشید که بازدید از «ایستگاه فضایی بین المللی» یا حتی کشف دنیاهای جدید چگونه خواهد بود اما سفر کردن در فضا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ ایسنا نوشت: لباس های فضایی به فضانوردان امکان می دهند تا برای مدت کوتاهی به ماجراجویی بیرون از فضاپیمای خود بپردازند و هوا، آب، فشار و حفاظت فیزیکی لازم برای بقای انسان را فراهم کنند.

اما بدون وجود این لباس های پیشرفته چه اتفاقی می افتد؟ فیلم ها و نمایش های علمی-تخیلی، فضانوردانی را به تصویر می کشند که برای مدت کوتاهی بدون لباس فضایی در معرض محیط بیرون از فضاپیما قرار می گیرند و زنده می مانند اما در دنیای واقعی، اگر شخصی به خلاء فضا بیفتد، چقدر می تواند زنده بماند؟ پاسخ این است که مدت خیلی طولانی زنده نخواهد ماند.

استفان دی می (Stefaan de Mey) افسر ارشد راهبرد در آژانس فضایی اروپا (ESA) که مسئولیت هماهنگی راهبردی اکتشافات انسانی و رباتیک را بر عهده دارد، گفت: در مدت زمان بسیار کوتاه به اندازه 10 تا 15 ثانیه، شما در چنین شرایطی به خاطر کمبود اکسیژن بیهوش خواهید شد.

ممکن است این زمان بسیار کوتاه به نظر برسد اما در محیط خالی و تاریک فضا، نبودن اکسیژنی که ما را حفظ می کند، به یک مشکل جدی تبدیل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون لباس مخصوص در فضا چه بلایی سر انسان می آید؟

بدون لباس مخصوص در فضا چه بلایی سر انسان می آید؟