مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-02ورزشي

پرچم کوهباد انوشه نوش آباد بر فراز دماوند برافراشته شد


مدیر باشگاه کوهباد انوشه نوش آباد از صعود موفقیت آمیز تیم 12 نفری این باشگاه به عنوان باشگاهی پیش رو درمنطقه کاشان به قله 5670 متری دماوند از جبهه شمالی خبر داد.

- ایسنا/اصفهان مدیر باشگاه کوهباد انوشه نوش آباد از صعود موفقیت آمیز تیم 12 نفری این باشگاه به عنوان باشگاهی پیش رو درمنطقه کاشان به قله 5670 متری دماوند از جبهه شمالی خبر داد.

فاطمه تاجگردون در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: مسیرهای صعود به دماوند شامل چهار جبهه اصلی شمالی، شمال شرقی، جبهه غربی، و جبهه جنوبی است که جبهه شمالی، مسیری سخت تر و فنی تر از مسیرهای دیگر برای صعود به قله آتشفشانی دماوند است.

وی افزود: مبدا صعود از جبهه شمالی محلی به نام سنگ بزرگ(کَتوپَل) در ارتفاع 2922متری از سطح دریای آزاد است که در فاصله پنج کیلومتری روستای ناندل قرار دارد .

مسیر سنگ بزرگ تا جان پناه اول در ارتفاع 4010 متری، به مدت چهار ساعت طی می شود.

مدیر باشگاه کوهباد انوشه نوش آباد تصریح کرد: جانپناه دوم مسیر شمالی دماوند معروف به پناهگاه پنج هزار در ارتفاع 4660 متری ساخته شده که ظرفیت آن برای 20 نفر است و معمولا محل اسکان شبانه کوهنوردان است.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می شود که اولین صعود به دماوند از جبهه جنوبی انجام شود، زیرا امکانات بیشتری دارد و درجه سختی و شیب مسیر نیز کمتر از مسیرهای دیگر به قل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرچم کوهباد انوشه نوش آباد بر فراز دماوند برافراشته شد

پرچم کوهباد انوشه نوش آباد بر فراز دماوند برافراشته شد