مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-21بين الملل

توافق ترکمنستان و مجارستان بر سر صادرات گاز


وزیر امور خارجه مجارستان از انعقاد توافقنامه سیاسی بین «بوداپست» و «عشق آباد» در مورد عرضه گاز ترکمنستان به این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پیتر سیارتو وزیر امور خارجه و روابط اقتصادی خارجی مجارستان  از انعقاد توافقنامه سیاسی بین بوداپست و عشق آباد در مورد عرضه گاز ترکمنستان به این کشور خبر داد.

وی در پیام ویدیویی که از طریق شبکه های اجتماعی منتشر شد، در این مورد گفت: اراده و نیت سیاسی طرف ترکمنی برای تبدیل شدن مجارستان به یکی از مسیرهای عرضه بالقوه گاز این کشور به اروپا و یکی از کشورهای ترانزیتی کاملا واضح است.

بنابر سخنان سیارتو، توافق سیاسی (در این زمینه) منعقد شده است، اکنون نوبت شرکت ها است که به مذاکرات تجاری ادامه دهند.

سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان در چارچوب سفر خود به مجارستان روز یکشنبه با ویکتور اروبان نخست وزیر این کشور دیدار کرد.

دو طرف طی این دیدار نه تنها مسائل انرژی بلکه گسترش روابط در زمینه های بهداشت و درمان، صنعت داروسازی، کشاورزی، صنایع غذایی، مدیریت آب و همچنین آموزش و فرهنگ را بررسی کردند.

رییس جمهور ترکمنستان به دعوت نخست وزیر مجارستان برای شرکت در مراسم اصلی جشن سنت اشتوان که هر سال 20 آگوست تجلیل می شود، در چارچوب یک سفر کاری وارد بوداپست شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق ترکمنستان و مجارستان بر سر صادرات گاز

توافق ترکمنستان و مجارستان بر سر صادرات گاز