مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 14:552023-08-06بين الملل

5 نکته مهمی که موکب داران و زائران اربعین باید به آن توجه کنند


رییس کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با بیان اینکه برای اربعین امسال، بیش از 4 هزار درخواست تمدید و صدورپروانه موکبداری ثبت شده است، - 5 نکته مهم را به موکبداران متذکر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد جلال مآب رییس کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی گفت: نکته نخست؛ احترام به قوانین میزبان اصلی زائران اربعین حسینی یعنی مردم عزیز و دولت عراق است.

وی با تاکید بر اینکه حضور موکب داران ایرانی تنها با هدف مشارکت در فیض میزبانی از زائران اربعین حسینی است، افزود: موکب داران و زائران ایرانی باید به قوانین، آداب و رسوم و فرهنگ کشور میزبان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی پایبند باشند.

وی پرهیز از ایجاد فضای رقابت منفی بین موکب های ایرانی و عراقی را نکته مهم دیگر برشمرد و گفت: مردم و عشایر عزیز عراقی، گاه با برپا کردن یک چادر یا خیمه ساده و تقدیم چای و خرما، خالصانه و با تمام وجود به میزبانی از زائران اربعین حسینی می پردازند، لذا هر اقدامی از سوی موکب های ایرانی که القاکننده فضای رقابتی یا تفاخر به امکانات باشد، امری نکوهیده و ناپسند است.

رییس کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین حسینی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی ماندن اربعین حسینی گفت: حضور موکب های بزرگ وابسته به ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 نکته مهمی که موکب داران و زائران اربعین باید به آن توجه کنند

5 نکته مهمی که موکب داران و زائران اربعین باید به آن توجه کنند