مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 08:352023-08-07حوادث

از ابتدای سال جاری 113 هکتار از مراتع و جنگل های آذربایجان غربی طعمه آتش شده است


جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون، 23 فقره آتش سوزی در استان به ثبت رسیده و طی آن 113 هکتار از مراتع و جنگل های منطقه طعمه آتش شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، حسین شهابی پور جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، 23 فقره آتش سوزی در استان به ثبت رسیده و طی آن 113 هکتار از مراتع و جنگل های منطقه طعمه آتش شده است.

وی گفت:از مجموع 113 هکتار منابع طبیعی استان که دچار حریق شده است 14 فقره در عرصه های جنگلی با 85 هکتار و 9 فقره مراتع با 28 هکتار مساحت بوده است.

وی با بیان اینکه عرصه های جنگلی سردشت عمده ترین میزان آتش سوزی ها را به خود اختصاص داده اند، ادامه داد: عوامل انسانی مهمترین نقش را در این آتش سوزی ها داشتند.

جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: با توجه به اینکه بارندگی های استان امسال بسیار مطلوب بود پوشش گیاهی نیز به صورت چشمگیری افزایش یافته و با افزایش گرمای هوا در استان و خشک شدن پوشش گیاهی احتمال آتش سوزی هم بیشتر شده است.

شهابی پور با اشاره به اینکه آتش سوزی از چندین منظر به طبیعت خسارت وارد می کند، اضافه کرد: بافت فیزیکی خاک در این رخداد برهم می خورد و پوشش گیاهی و علوفه ای نیز از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از ابتدای سال جاری 113 هکتار از مراتع و جنگل های آذربایجان غربی طعمه آتش شده است

از ابتدای سال جاری 113 هکتار از مراتع و جنگل های آذربایجان غربی طعمه آتش شده است