مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-20اقتصادي

کمبود اعتبار برای مرمت ایل راه های یزد/گردشگری عشایری فعال می شود


رییس اداره امور عشایری یزد با اشاره به اینکه برای تیغ زنی و مرمت ایل راه های استان به سالانه 5میلیارد تومان اعتبار نیاز است، گفت: تنها یک میلیارد تومان در سال به این مهم اختصاص می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جواد شمس در بازدید جمعی از خبرنگاران استان یزد از منطقه ییلاقی عشایر آباده با بیان اینکه جمعیت عشایر کشور بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر است که دو درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهد، اظهار داشت: جمعیت عشایر استان یزد در حال حاضر به 4 هزار و 800 نفر در قالب هزار و 423 خانوار می رسد.

وی با بیان اینکه این خانوارها در چهار شهرستان ابرکوه، هرات، مروست و ندوشن زندگی می کنند، افزود: عشایر استان یزد 250 هزار راس دام سبک دارند و بیش از 20 درصد گوشت قرمز استان را تامین می کنند.

شمس با اشاره به خدمات اداره امور عشایر به عشایر استان یزد یادآور شد: این خدمات به طور عمده در زمینه های توزیع آرد، شکر، سوخت و خوراک دام، تولید و توزیع برق، توزیع پنل های خورشیدی، ساخت اتراق گاه ها است ضمن اینکه مسائل مرتبط با راه و آب نیز با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: ایل راه های عشایری که اطلس آن در سازمان امور عشایر کشور مشخص شده است، در زمره خدماتی است که باید به طور مستمر برای عشایر انجام شود و نیاز است سالی دو مرتبه این راه ها تیغ زنی شود اما با کمبود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود اعتبار برای مرمت ایل راه های یزد/گردشگری عشایری فعال می شود

کمبود اعتبار برای مرمت ایل راه های یزد/گردشگری عشایری فعال می شود