مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-07بين الملل

ورود 3 هزار نیروی آمریکا به دریای سرخ با ادعای «جلوگیری از اقدامات ایران»


به ادعای ارتش آمریکا، ایران طی دو سال گذشته نزدیک به 20 کشتی با پرچم بین المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش داشته است آن ها را توقیف کند.

- ورود 3 هزار نیروی آمریکا به دریای سرخ با ادعای جلوگیری از اقدامات ایران به ادعای ارتش آمریکا، ایران طی دو سال گذشته نزدیک به 20 کشتی با پرچم بین المللی را در منطقه توقیف کرده یا تلاش داشته است آن ها را توقیف کند.

نیروی دریایی ایالات متحده روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 3 هزار نیروی آمریکایی به عنوان بخشی از برنامه جلوگیری از توقیف نفتکش ها از سوی ایران وارد دریای سرخ و به دو کشتی جنگی منتقل شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصر ایران به نقل از یورونیوز ؛ ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد که ملوانان آمریکایی روز یکشنبه پس از عبور از کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند.

کشتی های جنگی یواس اس باتان و یواس اس کارتر هال در بیانیه افزوده شده است که آن ها وارد کشتی ها جنگی یواس اس باتان و یواس اس کارتر هال شدند که توانایی دریایی ناوگان پنجم را تقویت می کند.

این استقرار پیش از این در ماه ژوییه از سوی وزارت دفاع ایالات متحده اعلام شده بود.

تیم هاوکینز، سخنگوی ناو پنجم به خبرگزاری فرانسه گفت: این یگان ها انعطاف پذیری و قابلیت عملیاتی قابل توجهی را برای جلوگیری از فعالیت های بی ثبات کننده و خنثی کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود 3 هزار نیروی آمریکا به دریای سرخ با ادعای «جلوگیری از اقدامات ایران»

ورود 3 هزار نیروی آمریکا به دریای سرخ با ادعای «جلوگیری از اقدامات ایران»