مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 20:412023-07-31اجتماعي

نذر فرهنگی جوانان ابرکوهی در محرم +عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از ابرکوه، رسم دیرینه عزاداری های مردم ابرکوه به این صورت است که از شب هفتم ماه محرم هیئت های عزاداری در سه نوبت صبح، عصر و شب از حسینیه های محله خود به راه افتاده و پس از طی چند مسیر برای عزاداری به سایر محلات می روند و عده ای از نوکران اباعبدالله نیز در این مسیرها موکب های پذیرایی را جهت رفاه حال زنجیرزنان و سینه زنان دایر کرده اند.

این حجم از رفت وآمد هیئت های عزاداری در معابر مختلف شهر به ویژه میدان امام حسین (ع) که یکی از مراکز اصلی عبور هیأت ها، تجمع مردم و استقرار موکب های پذیرایی است، پس از هر نوبت عزاداری بار بسیار سنگینی را در این روزهای گرم تابستان بر دوش پاکبانان تحمیل می کند؛ اما آنان با عشق به شهدای کربلا، پس از هر نوبت، زیر پای عزاداران را جارو زده و مسیر را برای نوبت بعد پاکیزه و مهیا می کنند.

در این میان جوانی با ایده نذر فرهنگی هیأتی به راه انداخت و تعدادی از دوستانش را نیز دعوت کرد تا به صورت خودجوش و داوطلبانه باری از دوش پاکبانان برداشته و سهمی هر چند کوچک در احیاء شعور حسینی، در کنار شور حسینی ایفا کنند.

علی فرهمند دراین باره به خبرنگار  فارس اظهار کرد: وظیفه هر انسان این است که در کنار ایجاد شور و اشتیاق برای برپایی عزاداری سالار شهیدان، به قدر توان خود سهمی نیز در ترویج فرهنگ عاشو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نذر فرهنگی جوانان ابرکوهی در محرم +عکس

نذر فرهنگی جوانان ابرکوهی در محرم +عکس