مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-13سياسي

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه تاریخی نویافته اهواز


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: یک گروه پژوهشی شامل باستان شناسان و مرمت گران پس از دریافت مجوز لازم در محوطه تاریخی نویافته اهواز مشغول به کاوش شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، غلام رضا سلمان پور اظهار کرد: با اینکه بیش از یک سده از آغاز پژوهش های باستان شناختی در حوزه جنوب غربی ایران می گذرد اما نبود شناخت کافی از وضعیت محدوده اهواز در ادبیات باستان شناسی در این حوزه فرهنگی، به نسبت پژوهش های روشمندِ دامنه‏دار و منسجم در دشت های شوشان و شرق خوزستان، کمابیش آشکار است.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: در سال گذشته به دنبال فعالیت ماشین آلات راهسازی برای ایجاد و اصلاح مسیر دسترسی به یکی از تأسیسات نفتی شمال شرقی شهر اهواز و در حدود 150 متری ساحل رودخانه کارون، بخش هایی از چند خمره تدفینی (گورخمره) آشکار شد؛ این کشف نادر و اتفاقی، فرصتی استثنایی را پیش آورده که برای نخستین بار در منطقه اهواز، باستان شناسان بتوانند بقایای برجای مانده باستان شناختی دوران های متاخر این منطقه را بررسی و پژوهش روشمند کنند.

وی با بیان اینکه برای استفاده از این فرصت استثنایی به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان و پژوهشکده باستان شناسی و با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، برنامه نجات بخشی این مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه تاریخی نویافته اهواز

آغاز کاوش های باستان شناسی در محوطه تاریخی نویافته اهواز