مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 18:412023-07-24سياسي

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ عشق به امام حسین ع کوچک و بزرگ، دختر و پسر و مرد و زن و پیر و جوان نمی شناسد وقتی ماه محرم فرا می رسد همه در جوش و خروش هستند تا بتوانند ارادت خود را به ابی عبدالله و یاران و باوفایش نشان دهند.

ارادت و عشق اباعبدالله را می توان در سینه زنی و زنجیرزنی و نذر دادن های بزرگ و حتی یک لیوان آب یا شربت در دست سوگواران و دوستداران آن حضرت از خود نشان داد.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی 100 درصد شیعه هستند که در طول تاریخ این عشق و ارادت را به حضرت حسین بن علی نشان داده اند.

مردمی که پیشینیان آنها در سیاه چادرهای عشایری هر چند ساده و صمیمی ارادت خود را به امام حسین و یارانش نشان داده اند آن هایی که هر ساله تعدادی از گوسفندان خود را برای نذری کردن و قربانی کردن به پای ابی عبدالله تیرنشان می کردند امروز فرزندان آنها در نسل جدید از کوچک و بزرگ به عشق اباعبدالله موکب راه اندازی کرده و در آن به شیعیان خدمت می کنند.

یکی از این موکب ها در یاسوج و در خیابان شهید دهرابپور یاسوج مربوط به تعدادی کودک خردسال است به نام موکب امام حسین که موکب خود را به ساده ترین شکل ممکن با یک چهارپایه کوچک و دو عدد سینی یک ظرف حاوی شربت و تعدادی لیوان یکبار مصرف برای سیراب کردن کام دوستداران ابی عبدالله راه اندازی کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم

موکب کوچولوها در یاسوج + تصویر و فیلم