مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 12:052023-08-06سياسي

ردپایی از نوسازی صنایع دارویی در برنامه هفتم وجود ندارد


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، به تشریح وضعیت سلامت در برنامه هفتم توسعه پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید مرتضی خاتمی، در برنامه پرسشگر شبکه آموزش سیما، با بیان اینکه در نظام سلامت کشورها باید بستر ارائه خدمات مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید تعیین کنیم که چه روند و بستری را می خواهیم فراهم کنیم.

از برنامه های توسعه قبلی تا کنون، دولت ها به این سمت رفته اند که نظام ارائه خدمت و نظام پرداخت را اصلاح کنیم و راه برون رفت از چالش فعلی که نظام آزاد ارائه خدمات است در توجه به پزشکی خانواده و نظام ارجاع، دیده شده است.

وی افزود: تاکید بر اجرای پزشکی خانواده و نظام ارجاع در برنامه های قبلی توسعه هم مورد وجود داشته اما اینکه چرا اجرا نشده، محل بحث است.

همانگونه که در بخش های صنعت و معدن، راهبردهایی مشخص می شود، در حوزه سلامت نیز حاکمیت باید تکلیف خودش را برای همیشه مشخص کند که اگر بناست در این زمینه بسترسازی درستی داشته باشیم، همه در این راه کار کنند.

سیاست های کلی سلامت؛ یک سند و راهنمای مترقی برای حوزه سلامت خاتمی با اشاره به اصول سیاست های کلی سلامت به عنوان یک سند و راهنمای مترقی، گفت: عزم حاکمیت در این سند متبلور و متجلی شده و سیاستگذارانی که در حوزه تقنین و اجرا، سرکار می آیند و می روند، باید سیاست های کلی سلامت را سرلوحه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردپایی از نوسازی صنایع دارویی در برنامه هفتم وجود ندارد

ردپایی از نوسازی صنایع دارویی در برنامه هفتم وجود ندارد