مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 18:152023-07-26سياسي

وزیر کشور: تقویت روابط ایران و ترکیه به نفع جهان اسلام و منطقه است


احمد وحیدی در دیدار سفیر جدید ترکیه در ایران تقویت روابط ایران و ترکیه را به نفع جهان اسلام و منطقه برشمرد و گفت: این روابط، صلح و ثبات را در منطقه می گستراند و ارتباطات بیشتر مردم دو کشور را فراهم می سازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، احمد وحیدی وزیر کشور امروز چهارشنبه ( 4مرداد) در دیدار حجابی کرلانگیچ اظهار امیدواری کرد در دوره فعالیت سفیر جدید ترکیه در ایران، روابط دو کشور بیش از پیش گسترش یابد.

وی با یادآوری روابط و توافق های موجود بین دو کشور، افزود: لازم است همکاری ها در حوزه ماموریت های وزارت کشور هم در مسایلی چون اتباع خارجی، مبارزه با جرائم سازمان یافته و قاچاق سلاح، تقویت شود.

وزیر کشور همچنین با مهم دانستن مسایل رود ارس، خواستار ایجاد کارگروه برای توسعه روابط استان های مرزی ایران و ترکیه شد.

وحیدی با اشاره به حادثه ناگوار اهانت به قرآن کریم که در سوئد و دانمارک اتفاق افتاد، گفت: کشورهای غربی و اروپایی در این زمینه سکوت کردند در حالیکه به احساسات و عقاید نزدیک به 2 میلیارد مسلمان سراسر جهان اهانت شد.

وی با تاکید بر اینکه اهانت به قرآن کریم اهانت به همه ادیان الهی است، اظهار کرد: ایران و ترکیه دو بال مهم جهان اسلام و منطقه هستند اما غرب و آمریکا به هر دلیلی نمی خواهند دنیای اسلام رشد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر کشور: تقویت روابط ایران و ترکیه به نفع جهان اسلام و منطقه است

وزیر کشور: تقویت روابط ایران و ترکیه به نفع جهان اسلام و منطقه است