مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 11:552023-07-27اجتماعي

ساوجی ها به عشق علمدار کربلا نوای «یا عباس» سر دادند


شهرها و روستاهای حسینی ساوه در روز تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است و قلب آنها در این روز برای زنده نگهداشتن حضرت ابوالفضل (ع)، یار باوفای امام حسین (ع) و علمدار کربلا می تپد.

- ساوه- شهرها و روستاهای حسینی ساوه در روز تاسوعای حسینی غرق در عزا و ماتم است و قلب آنها در این روز برای زنده نگهداشتن حضرت ابوالفضل (ع)، یار باوفای امام حسین (ع) و علمدار کربلا می تپد.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها: ماه محرم یادآور حماسه ای خونین است که در یک هزار و 400 سال گذشته به خاطر رشادت ها و ایثارهای نقش آفرینان آن زنده مانده که ایثار علمدار کربلا از جمله این ویژگی ها است.

هر کدام از روزهای دهه اول ماه محرم ویژه یکی از شهدا و شخصیت های شاخص حاضر در کربلا نامگذاری شده و نهمین روز از این ماه مزین به نام حضرت عباس (ع) علمدار کربلا است که مردمان ساوه نیز با آیین و رسوم مختلف همپای سایر نقاط کشور در این روز عزاداری می کنند.

اعتقاد و باور خاص مردم این منطقه به حضرت ابوالفضل (ع) و حضرت علی اکبر (ع) در این ایام و برگزاری آیین های ویژه سوگواری به نام آنان نمونه هایی از باورداشتهای مذهبی ساوجی ها است.

عزاداران حسینی در آیین های امروز به یاد رشادت ها و مصائب حضرت عباس (ع) بر سرو سینه می زنند و با تاسی بر وفاداری و شجاعت و دلاورمردی این سمبل فداکاری و از خودگذشتگی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساوجی ها به عشق علمدار کربلا نوای «یا عباس» سر دادند

ساوجی ها به عشق علمدار کربلا نوای «یا عباس» سر دادند