مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 09:352023-08-08سياسي

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز شهادت دیپلماتها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلماتها و خبرنگار ایرانی در مزار شریف بیانیه ای صادر کرد.

- وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سالروز حادثه تروریستی شهادت دیپلماتها و خبرنگار ایرانی در مزار شریف بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن این بیانیه به شرح زیر است: هفدهم مردادماه یادآور خاطره بسیار تلخ شهادت دیپلماتها و خبرنگار کشورمان در افغانستان است.

بیست و پنج سال پیش در بحبوحه نبردهای داخلی افغانستان، در پی ورود نیروهای طالبان به شهر مزار شریف، بر خلاف تعهدات اخلاقی، انسانی و بین المللی، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران مورد حمله واقع شده و دیپلمات ها و خبرنگار جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیدند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم نمودن این واقعه تلخ و فراموش نشدنی، یاد و خاطره شهدای عزیز حادثه تروریستی مذکور را گرامی داشته و بر ضرورت روشن شدن ابعاد حادثه به عنوان مطالبه ای قطعی تاکید می نماید.

محکومیت گسترده این جنایت از سوی جامعه بین المللی و نیز همدلی و همدردی خاطره انگیز مردم نجیب افغانستان، جلوه های درخشانی از یگانگی مردمان دو کشور را رقم زد و موجب شد جمهوری اسلامی ایران خویشتندارانه و بزرگ منشانه، بر اساس مصالح عالیه دو ملت، در کنار خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز شهادت دیپلماتها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز شهادت دیپلماتها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف