مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:212023-07-27بين الملل

«کرمانشاه» داعش به خود دید، وقتی داعش مد نبود


خبرگزاری فارس-کرمانشاه؛ زهرا میرزایی: یادتان هست آتش فتنه در پنجم مرداد شعله ور گشت، حمله های منافقین پَست، شیرمردان تنگه مرصاد را خسته نکرد، ذکر یا صاحب الزمان آن روز رمز فتح الفتوح ما گردید، یاد گردان مسلم افتادم و صحبت از شیرمرد مرصاد است، یاد سردار عشق صیادیم.

عملیات مرصاد نام نبردی است که توسط سازمان مجاهدین خلق برنامه ریزی شد و میان جمهوری اسلامی ایران و سازمان مجاهدین خلق پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران و پایان جنگ ایران و عراق، در سال 1367 درگرفت.

فرماندهی نیروهای جمهوری اسلامی ایران در این عملیات بر عهده علی صیاد شیرازی و فرماندهی مجاهدین خلق در این ماجرا مسعود رجوی بود.

ستون نظامی منافقین در ساعت 15 و 30 دقیقه روز 3 مردادماه سال 67 در حمایت کامل ارتش عراق با عبور از مرز در محور سرپل ذهاب، حمله خود را از گردنه پاتاق به سوی کرند آغاز کرده و با پیشروی به سمت اسلام آباد این شهر را نیز به تصرف در آوردند.

آنگاه تا گردنه حسن آباد در شرق شهر اسلام آباد، پیش رفتند و برای تجدید سازمان در آنجا مستقر شدند و منتظر شکست مقاومت بازدارنده نیروهای ایرانی در تنگه چهارزبر بودند تا به سوی کرمانشاه پیشروی کنند لذا تمام امکانات خود را در پشت این تنگه جمع کرده و آماده شده بودند تا به محض باز شدن راه در مدت کوتاهی شهر کرمانشاه را تصرف ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کرمانشاه» داعش به خود دید، وقتی داعش مد نبود

«کرمانشاه» داعش به خود دید، وقتی داعش مد نبود