مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 19:502023-07-24سياسي

شهرک های اقامتی اربعین ساخته می شود


دولت قصد دارد برای تامین زیرساخت های مورد نیاز زائران متناسب با شأن جمهوری اسلامی ایران، شهرک های تخصصی-اقامتی اربعین را در نقاط مختلف مرز ایران و عراق احداث کند.

- دولت قصد دارد برای تامین زیرساخت های مورد نیاز زائران متناسب با شأن جمهوری اسلامی ایران، شهرک های تخصصی-اقامتی اربعین را در نقاط مختلف مرز ایران و عراق احداث کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 22 اسفند 1401 گزارش وزارت کشور درخصوص ضرورت برنامه ریزی فضایی و کالبدی در نقاط مرزی مرتبط با مراسم اربعین را استماع کرده و ضرورت احداث این گونه مجموعه ها در قالب دستورالعمل شهرک سازی، تحت عنوان شهرک تخصصی-اقامتی اربعین با هدف تامین زیرساخت های مورد نیاز زائرین متناسب با شان جمهوری اسلامی، استفاده دائمی و چندمنظوره از فضا و ایجاد انتفاع هرچه بیشتر برای مردم بومی مناطق را تایید کرد.

براساس مصوبات این شورا، لازم است اهداف، کارکردها، فعالیت های مجاز به استقرار، پلان اقتصادی و سایر پیوست های اجرایی مورد نیاز این شهرک ها در انطباق با دستورالعمل شهرک سازی توسط وزارت کشور و با توجه به محدوده فضای اجباری و اختیاری پایانه های مرزی مصوب شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور تهیه شود و پس از تایید در کمیته ای متشکل از نمایندگان وز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک های اقامتی اربعین ساخته می شود

شهرک های اقامتی اربعین ساخته می شود