مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 22:302023-07-23بين الملل

افسر ارشد آمریکایی: جنگ اوکراین پایان نیابد ناتو فرو می پاشد


یک افسر ارشد آمریکایی هشدار داد در صورتی که جنگ اوکراین به زودی پایان نیابد پیمان آتلانتیک شمالی طی یک سال آینده فرو می پاشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سرهنگ لورانس ویلکرسون مدیر دفتر کالین پاول وزیر خارجه سابق آمریکا هشدار داد در صورتی که جنگ اوکراین به زودی پایان نیابد، پیمان آتلانتیک طی یک سال آینده فرو خواهد پاشید.

وی که این سخنان را طی یک مصاحبه مطرح می کرد، گفت: فکر نمی کنم که این موضوع زیاد طول بکشد و چه بسا طی 12 تا 15 ماه شاهد خواهیم بود که فروپاشی ناتو آغاز می شود .

ویلکرسون هشدار داد این اتفاق در صورتی که جنگ اوکراین ادامه یابد و واشنگتن گام هایی برای حل آن در آینده نزدیک اتخاذ نکند روی خواهد داد.

این افسر ارشد آمریکایی به این موضوع اشاره کرد که نظرسنجی ها حاکی از افزایش نارضایتی ساکنان کشورهای غربی از سیاست های کنونی در قبال اوکراین است.

  وی گفت معتقد است که سران کنونی اروپا به زودی از قدرت کنار می روند و جایشان را کسانی خواهند گرفت که در فروپاشی این ائتلاف نظامی نقش خواهند داشت.

از زمانی که کی یف در ماه گذشته ضدحمله خود علیه روسیه را آغاز کرد، برخی از روستاها در جنوب و مناطق اطراف شهر ویران شده باخموت در شرق اوکراین را پس گرفته اما هنوز به پیشروی قابل توجه در خطوط به شدت دفاعی روسیه دست نیافته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسر ارشد آمریکایی: جنگ اوکراین پایان نیابد ناتو فرو می پاشد

افسر ارشد آمریکایی: جنگ اوکراین پایان نیابد ناتو فرو می پاشد