مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 17:502023-08-20بين الملل

اختلافات ریاض و ابوظبی؛ علنی تر از گذشته


انتقادات تند و بی پروای متقابل فعالان و شخصیت های سعودی و اماراتی در فضای مجازی نشان از علنی تر شدن اختلافات عربستان سعودی و امارات در صحنه یمن و سودان دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، طی ماههای گذشته گزارش های متعددی از اختلاف شدید میان محمد بن سلمان و محمد بن زاید رهبران عربستان سعودی و امارات، منتشر شده است و اکنون اختلافات دو طرف برای اولین بار بی پرده خود را نشان داده است.

در حالیکه امارات از گروه شورای انتقالی جنوب در یمن با داعیه جدایی طلبی و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی حمدان حمیدتی در سودان حمایت می کند، عربستان سعودی تلاش دارد ابتکار دیپلماتیک را در خارطوم به دست گرفته و در یمن تلاش های جدایی طلبانه را ناکام بگذارد.

اختلافات میان ریاض و ابوظبی در یمن طی سال های گذشته در درگیری های خونین و شدید شبه نظامیان وابسته به دو طرف در مناطق جنوبی خود را نشان داده است؛ درگیری هایی که از عوامل اصلی عدم توفیق ائتلاف سعودی در غلبه بر ارتش و انصارالله یمن محسوب می شود.

در این بین شخصیت های رسانه ای و مطرح سعودی و اماراتی نیز در شبکه های اجتماعی به تبادل اتهامات متقابل به خصوص در حوزه جنگ یمن مشغول هستند.

شاید بتوان موضع محمد آل زلفه عضو سابق شورای مشورتی عربستان سعودی را بارزترین این حملات دانست؛ او در یک برن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختلافات ریاض و ابوظبی؛ علنی تر از گذشته

اختلافات ریاض و ابوظبی؛ علنی تر از گذشته