مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 16:002023-07-28بين الملل

اقتصاد «سبز» محور دیدار مقامات ازبکستان و ژاپن


معاون نخست وزیر ازبکستان در چارچوب سفر به ژاپن با وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت این کشور دیدار و مسایل گسترش همکاری های متقابل در زمینه اقتصاد «سبز»را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، جمشید قچقاراف معاون نخست وزیر ازبکستان در چارچوب سفر به ژاپن با یاسوتوشی نیشیمورا وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت این کشور دیدار و مسایل گسترش همکاری های متقابل در زمینه اقتصاد سبز را بررسی کردند.

نیشیمورا در این دیدار خاطرنشان کرد: ازبکستان لوکوموتیو توسعه آسیای مرکزی است و دولت ژاپن در نظر دارد همکاری های دوجانبه با این کشور را در زمینه آموزش پرسنل، توسعه صنعتی و گذار به اقتصاد سبز تقویت کند.

طرفین  همچنین تحول سبز ، توسعه پایدار و حمایت از صنایع کوچک و متوسط ​​را به عنوان زمینه های اصلی همکاری های متقابل تعیین کردند.

گفتنی است، در جریان سفر هیئت ازبکستان یک نشست تجاری برای گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه در زمینه مهاجرت نیروی کار و همچنین دیدار با تاکاشی کاوامورا شهردار ناگویا برگزار شد.

هم اکنون در ازبکستان 55 شرکت مشترک ژاپن در زمینه های نفت و گاز، پتروشیمی و شیمیایی، تولید تجهیزات انرژی، ماشین سازی، ارایه خدمات حمل و نقلی و لجستیکی، دادو ستدهای تجارتی، گردشگری و دیگر حوزه فعالیت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد «سبز» محور دیدار مقامات ازبکستان و ژاپن

اقتصاد «سبز» محور دیدار مقامات ازبکستان و ژاپن