مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:552023-08-21بين الملل

نیروهای گاردهای مرزی عربستان به کشتار مهاجران اتیوپی متهم شدند


دیده بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد، گاردهای مرزی عربستان سعودی با مسلسل و خمپاره به سوی مهاجران اتیوپیایی که سعی داشتند از یمن وارد عربستان شوند، - دیده بان حقوق بشر امروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد، گاردهای مرزی عربستان سعودی با مسلسل و خمپاره به سوی مهاجران اتیوپیایی که سعی داشتند از یمن وارد عربستان شوند، شلیک کرده اند و احتمالا صدها تن کشته شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیده بان حقوق بشر با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازشاهدان عینی و تصاویر منتشر شده از اجساد مهاجران، اعلام کرد که آمار کشته شده ها می تواند حتی به هزاران تن هم برسد.

براساس آمار سازمان بین المللی مهاجرت در سال 2022، حدود 750 هزار اتیوپیایی در عربستان سعودی زندگی می کنند که احتمالا 450 هزار تن از آن ها بدون اجازه وارد این کشور شده اند.

جنگ داخلی دو ساله در شمال تیگرای اتیوپی، ده ها هزار تن را آواره و بی خانمان کرده است.

دیده بان حقوق بشر با 38 مهاجر اتیوپیایی و 4 خانواده که سعی داشتند در بین مارس 2022 و ژوئن 2023 از مرز عبور کنند، گفت وگو کرد و آن ها گفتند که گاردهای سعودی به سمت مهاجران شلیک کرده اند.

این گروه حقوق بشری بیش از 350 ویدئو و عکس های منتشر شده در شبکه های اجتماعی را بین 12 مه 2021 تا 18 ژوییه 2023 بررسی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروهای گاردهای مرزی عربستان به کشتار مهاجران اتیوپی متهم شدند

نیروهای گاردهای مرزی عربستان به کشتار مهاجران اتیوپی متهم شدند