مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 15:302023-07-23اجتماعي

نگاهی به آیین چاووش خوانی مردم «بوانات» در ایام محرم


«چاووش خوانی» یکی از رسم های دیرینه در شهرستان بوانات استان فارس است که بیانگر آغاز ماه محرم و عزاداری حسینی است.

- شیراز- چاووش خوانی یکی از رسم های دیرینه در شهرستان بوانات استان فارس است که بیانگر آغاز ماه محرم و عزاداری حسینی است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها – علیرضا پرنیان: با فرا رسیدن ماه محرم در استان فارس، تنوع آیین ها و رسوم استان بیش از هر زمان دیگری خود نمایی می کند.

فارس با دارا بودن بیش از 123 هزار کیلومتر وسعت دارای تنوع آداب و رسوم بوده که این استان را از سایر استان های کشور متمایز ساخته است.

شهرستان بوانات از جمله مناطق شمالی استان فارس بوده که رسم منحصر به فردی برای نشان دادن آغاز ماه محرم دارد و این آیین با عنوان چاووش خوانی معروف است.

چاووش خوانان سفیر محرم هستند چاووش خوانی یکی از آیین های کهن و سنتی در روز نخست ماه محرم است و چاووش خوانان از نقاط مختلف شهر بوانات به سمت مرکز شهر حرکت کرده و با خواندن اشعار مذهبی خبر از آمدن محرم می دهند.

مردم محلی چاووش خوانان را سفیر محرم نامیده اند و هرسال که این افراد در شهر حرکت می کنند تداعی کننده آغاز محرم برای مردمان شهر بوانات است.

چاووش خوانان از نقاط مختلف شهر حرکت کرده و به سمت حسینیه امام صادق (ع) رهسپار می شود و با تجمع در این حسینیه خبر از شروع ماه عزاداری حس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به آیین چاووش خوانی مردم «بوانات» در ایام محرم

نگاهی به آیین چاووش خوانی مردم «بوانات» در ایام محرم