مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 21:102023-08-18سياسي

جزییات گفتگوی رییسی با نخست وزیر هند


رییس جمهور در گفت وگوی تلفنی با نخست وزیر هند، توسعه تعاملات با این کشور به ویژه در زمینه های ترانزیت و امنیت انرژی و منطقه ای را حائز اهمیت دانست و گسترش همکاری های مواصلاتی از جمله در کریدور شمال جنوب و تسریع در عملیاتی شدن تاسیسات بندری چابهار را خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، نارندرا مودی نخست وزیر هند، عصر امروز جمعه در گفت وگویی تلفنی با دکتر سید ابراهیم رییسی، ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع)، با دولت و ملت ایران و خانواده جانباختگان این جنایت ابراز همدردی کرد.

نخست وزیر هند در ادامه ضمن ابراز خرسندی از روند همکاری های دوجانبه و بلندمدت میان جمهوری اسلامی ایران و هند، پروژه مشترک بندر چابهار و توسعه و تبدیل آن به هاب مواصلاتی منطقه ای را فرصتی برای شکوفایی منطقه دانست و بر آمادگی برای نهایی کردن سند همکاری دو کشور در راستای تکمیل این پروژه تأکید کرد.

سید ابراهیم رییسی نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن تشکر از ابراز همدردی نخست وزیر هند در موضوع حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت : جمهوری اسلامی ایران خواهان تقویت همگرایی منطقه ای و توسعه ارتباطات اقتصادی بوده و در این راستا به دنبال تعامل با همه کشورهای جهان خصوصا کشورهای آسیایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات گفتگوی رییسی با نخست وزیر هند

جزییات گفتگوی رییسی با نخست وزیر هند