مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 10:152023-07-26بين الملل

انتقاد بلینکن از «رفتار مشکل ساز» چین


وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به کشور تونگا ضمن اشاره به نظامی سازی دریای چین جنوبی توسط پکن و آنچه که او زور اقتصادی خواند، نسبت به رفتار مشکل ساز چین هشدار داد.

- وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به کشور تونگا ضمن اشاره به "نظامی سازی دریای چین جنوبی توسط پکن" و آنچه که او "زور اقتصادی" خواند، نسبت به "رفتار مشکل ساز" چین هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با افزایش حضور چین در این منطقه و امضای قرارداد امنیتی میان این کشور و جزایر سلیمان، نگرانی های آمریکا و استرالیا نسبت به جاه طلبی های پکن افزایش پیدا کرده است.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آمریکا هیچ اعتراضی به مشارکت چین در این منطقه ندارد اما نگرانی هایی وجود دارد؛ برای مثال سرمایه گذاری های چین باید شفاف باشد.

وی فزود: فکر می کنم یکی از چیزهایی که مشاهده کرده ایم این است که همزمان با حضور رو به رشد چین در منطقه هند-آرام، رفتار مشکل ساز این کشور افزایش یافته است.

آنتونی بلینکن پیش از سفر به استرالیا و نیوزیلند، گفت وگوهایی را با سیائوسی سوالنی، نخست وزیر تونگا در رابطه با اهمیت استراتژیک منطقه پاسیفیک (اقیانوس آرام) برگزار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد بلینکن از «رفتار مشکل ساز» چین

انتقاد بلینکن از «رفتار مشکل ساز» چین