مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 07:202023-08-19سياسي

آیا طب سنتی همان طب ایرانی است/ هر کسی خود را مدعی طبابت می داند


بحث بین موافقان و مخالفان طب سنتی همچنان ادامه دارد اما نقطه اشتراک رویکرد دو طرف، لزوم توجه به شواهد علمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیز بر ادغام طب سنتی با طب کلاسیک در نظام سلامت در حوزه آموزش، درمان، پژوهش و ارائه خدمات تاکید دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مطالبه ما از سوی فراکسیون طب سنتی از وزارت بهداشت، ارتقای ساختار طب ایرانی بوده است چون تا ساختار ارتقا نیابد و به معاونت تبدیل نشود، تلاش اثرگذاری در ادغام طب ایرانی در نظام سلامت، نخواهیم داشت.

در حوزه نظارت هم با توجه به فضای نابسامان و اینکه هر کس خودش را مدعی طب سنتی بداند در حالی که طب ایرانی مورد تاکید، علمی و آکادمیک است، مشکلاتی وجود دارد.

الهیان با بیان اینکه ایجاد معاونت طب ایرانی و مکمل در هیأت دولت مصوب شده است، گفت: ایجاد این ساختار هم در بدنه وزارت بهداشت و هم در مجلس، مخالفانی دارد و برخی اختلاف دیدگاه ها هم وجود دارد اما سازمان امور استخدامی از نظر محدودیت ساختاری، ایجاد معاونت طب ایرانی و مکمل در وزارت بهداشت را هنوز نپذیرفته است.

وی در پاسخ به یکی از مهمانان برنامه که گفته بود ما نمی فهمیم داشته های طب سنتی چیست، گفت: این مشکل از ساختار نظام سلامت است که نتوانسته ایم برای یک دانشجوی پزشکی عمومی، دوره هایی را بگذاریم که آموزه های این دانش تاریخی را فرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا طب سنتی همان طب ایرانی است/ هر کسی خود را مدعی طبابت می داند

آیا طب سنتی همان طب ایرانی است/ هر کسی خود را مدعی طبابت می داند