مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 11:252023-08-22اقتصادي

واردات در مقابل صادرات، راهی برای کمک به صادرات غیرنفتی


رییس کنفدراسیون صادرات ایران رویکرد واردات در مقابل صادرات، یک رویکرد بسیار کمک کننده به صادرات غیرنفتی کشور است، چرا که عرضه ارز در سامانه نیما به دلیل حجم بالای عرضه بیشتر برای شرکت های بزرگ امکان پذیر بوده و برای آنها جذابیت دارد.

- رییس کنفدراسیون صادرات ایران رویکرد واردات در مقابل صادرات، یک رویکرد بسیار کمک کننده به صادرات غیرنفتی کشور است، چرا که عرضه ارز در سامانه نیما به دلیل حجم بالای عرضه بیشتر برای شرکت های بزرگ امکان پذیر بوده و برای آنها جذابیت دارد.

محمد لاهوتی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مخالفت با رویه واردات در مقابل صادرات بیشتر غیرکارشناسی و غیرتخصصی است، گفت: واردات کالا با ارز حاصل از صادرات سیاست دولت است و سامانه نیما هم همین کار را انجام می دهد.

در اصل سامانه نیما ارز صادراتی را دریافت و آن را به واردکننده منتقل می کند.

وی افزود: برای برخی کالاها که عمدتا کالاهای مصرفی لوکس هستند، فقط ارز صادراتی در نظر گرفته شده و طبیعتا برای آن ها نرخ گذاری وجود ندارد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه تخصیص ارز حاصل از صادرات تاثیری بر کیفیت کالای وارداتی یا واردات کالای نامرغوب ندارد، گفت: استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک مسئول تشخیص کالای نامرغوب هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واردات در مقابل صادرات، راهی برای کمک به صادرات غیرنفتی

واردات در مقابل صادرات، راهی برای کمک به صادرات غیرنفتی