مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 11:562023-08-01بين الملل

آغاز مرمت قلعه روس ها در آشوراده


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس ازگرگان، محمدجوادساوری صبح امروز با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: دیوار بزرگ گرگان به عنوان دومین دیوار تاریخی جهان، یکی از ظرفیت های بسیار خوب گردشگری در استان به شمار می رود اما متاسفانه تاکنون به آن توجهی نشده است.

وی با اشاره به اینکه بخش های زیادی از این دیوار تاریخی در طول سال های قبل از بین رفته است، گفت: متاسفانه بخش هایی از این دیوار براثر گذشت زمان در دریا فرورفته و بخشی نیز به علت آگاه نبودن مردم از این ظرفیت بکر و استثنایی، تخریب یا غارت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: برای ثبت جهانی این دیوار تاریخی باید مقدماتی فراهم و ایجاد شود که در این راستا، با همکاری اداره کل ثبت و اسناد و بنیادمستضعفان بخش هایی از دیوار که قابل رویت است سنددار خواهد شد.

* پنج پروژه مهم گردشگری گلستان در اولویت اداره کل گردشگری وی با اشاره به پروژه های مهم گردشگری گلستان ادامه داد: پنج پروژه مهم گردشگری گلستان شامل جزیره آشوراده، بافت تاریخی گرگان، برج آجری گنبدقابوس، دیوار بزرگ گرگان و شهر تاریخی گرگان اولویت این اداره کل است تا با برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله بتوانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت قلعه روس ها در آشوراده

آغاز مرمت قلعه روس ها در آشوراده