مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 14:452023-08-04سياسي

بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از تقوای الهی در قلب های مردم دارد


بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از تقوای الهی در قلب های مردم دارد بدون شک اقامه عزا و حضور در مراسم حسینی از بزرگترین شعائر الهی است.

- ایسنا/قم امام جمعه قم یادآور شد: بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از تقوای الهی در قلب های مردم دارد بدون شک اقامه عزا و حضور در مراسم حسینی از بزرگترین شعائر الهی است.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه 13مردادماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، در رابطه با جریان شناسی منافقین عصر پیامبر (ص) با اشاره به آیه 74 سوره توبه عنوان کرد: خداوند در این آیه می فرماید: وَمَا نَقَمُوا إِلَّا أَنْ أَغْنَاهُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ مِنْ فَضْلِهِ ؛ آنها به جای آنکه از آن بی نیازی که به فضل خدا و رسول نصیب آنها شد شکر گویند در مقام انتقام و دشمنی برآمدند، لذا این آیه به این نکته اشاره دارد که منافقین نه تنها ایمان ندارند، انسانیت و شرف نیز ندارند چرا که به جای قدرشناسی، ناجوانمردانه درصدد ضربه زدن به دین و پیامبر بودند.

امام جمعه قم ادامه داد: آیه 74 سوره توبه به منافقین زمان ما نیز خطاب دارد که اگر به قرآن، اسلام و عترت و خون شهدا احترام نمی گذارید به آن ها ضربه نزنید.

نماینده ولی فقیه در قم، افزود: عامل اول برای حضور پرشور و همراه با بصیرت مردم در عزاداری های حسینی ریشه قرآنی دارد؛ بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از تقوای الهی در قلب های مردم دارد

بزرگ شمردن شعائر الهی نشان از تقوای الهی در قلب های مردم دارد