مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:002023-08-20اقتصادي

ثبت نام در نهضت ملی مسکن خواسته فرماندار از «قهستانی ها»


خواسته فرماندار شهرستان مرزی درمیان از مردم شهرقهستان این شهرستان این است که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنند چرا که با وجود کوهستانی بودن این شهر یک هکتار زمین برای احداث مسکن در این شهر در نظر گرفته شده است.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ آذر ماه سال 87 با ادغام دو روستای آسیابان و درخش شهر قهستان شهرستان درمیان شکل گرفت و باید گفت هنوز این شهر نوپا سن و سالی ندارد نوجوانی 15 ساله بیش نیست.

  این شهر نوپای خراسان جنوبی به واسطه اقلیم خاص دارای موقعیت کوهستانی ست و همین موقعیت سبب شده تا دارای بافت خاصی ماسوله باشد آن هم با چشم انداز ویژه ای هنوز بافت روستایی در اغلب نقاط آن هویداست و کشاورزی بخشی از معیشت موقعیت این شهر به حساب می آید.

همین موقعیت خاص کشاورزی و حفظ آن در این شهر کم سن و سال شهرستان درمیان سبب شده تا به واسطه باغ های یک دست زرشک و دیگر اشجار کمتر خسارت خورده از قهر 22 ساله طبیعت از این نقطه شهری خراسان جنوبی به عنوان نگین سبز قهستان یاد شود اما به تناسب فصول و زیبایی های خاص باغ های زرشک این دشت یک دست قهستان نیز می توان در آن تابلوهای زیبای طبیعی را به نظاره نشست به ویژه در فصل برداشت زرشک که این دشت یک دست سرخ می شود و چون نگین عقیق در قطب کوهستانی و سرسبز قهستان می درخشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام در نهضت ملی مسکن خواسته فرماندار از «قهستانی ها»

ثبت نام در نهضت ملی مسکن خواسته فرماندار از «قهستانی ها»