مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 12:352023-07-25فرهنگي

روایت سینمایی از نسبت «خون» و «خبر»/ فیک ها نواده زردها هستند!


یونس شکرخواه با اشاره به تفکر فیلم «شبگرد» نسبت به دنیای روزنامه نگاری، آن را متاثر از روزنامه نگاری زرد دانست که به وجود خون در خبر برای دیده شدن اعتقاد دارد.

- یونس شکرخواه با اشاره به تفکر فیلم شبگرد نسبت به دنیای روزنامه نگاری، آن را متاثر از روزنامه نگاری زرد دانست که به وجود خون در خبر برای دیده شدن اعتقاد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یونس شکرخواه استاد علوم ارتباطات، روزنامه نگار مطرح، پژوهشگر و نویسنده در جلسه نمایش فیلم شبگرد که دوم مرداد در خانه هنرمندان با اجرای کیوان کثیریان برگزار شد به نقد این فیلم از وجوه رسانه ای پرداخت.

وی در ابتدا با اشاره به عناصر شش گانه خبر گفت: این عناصر از جمله چه، چرا، کجا اسکلت خبر هستند، چه در این فیلم عنصر خشونت است و یعنی حوزه خبری که کارگردان برایش فیلمنامه نوشته، خشونت است.

این روزنامه نگار پیشکسوت با اشاره به برخی مفاهیم در مطالعات رسانه ای از عنصر دلالت یاد کرد و گفت: در این فیلم ماشین تعمدا قرمز انتخاب شده است که به نوعی به فیلم های نوآر هم اشاره دارد.

فیلم نوار فیلم هایی است که به نوعی کشمکش های قتل و خونریزی دارد و این فیلم به شکل فیزیکی هم دلالت های نوار را دارد.

شکرخواه با اشاره به مفهوم کلیدی دیگری در مطالعات رسانه ای با عنوان برجسته سازی گفت: تیتر یک هر روزنامه ای یک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سینمایی از نسبت «خون» و «خبر»/ فیک ها نواده زردها هستند!

روایت سینمایی از نسبت «خون» و «خبر»/ فیک ها نواده زردها هستند!