مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 14:412023-07-28سياسي

اقامه نماز ظهر عاشورایی در سراسر مازندران


خبرگزاری فارس مازندران-سرویس فرهنگی-زری طاهری پرکوهی در دهم محرم 61 هجری درست 1343 سال قبل، وقت نماز ظهر که فرا رسید، امام حسین(ع) به دو تن از یارانش زهیر بن قین و سعیدبن عبدالله حنفی امر فرمودند که با نیمی از یاران جلوی نمازگزاران بایستند و مراقب دشمن باشند.

سپس امام با نیم دیگر از یارانش نماز خواندند، تیرهایی از سوی دشمن به سوی امام حسین(ع) پرتاب شد، یاران حضرت جلو آمده و خود را هدف آن قرار دادند، حضرت در میدان نبرد به اقامه نماز ایستادند تا در تاریخ ثبت شود که پایبندی آن حضرت به دین تا چه اندازه است، تاجایی که این نماز به عنوان خاص ترین نماز در تاریخ اسلام به ثبت رسید.

حال که در 10محرم 1402 قرار داریم مردم مازندران به رسم هر ساله نماز ظهر عاشورا را پرشورتر از هر سال دیگری در اماکن مذهبی و امامزادگان استان برپا کردند.

صحن امامزاده یحیی(ع) ساری مرکز استان اثری متعلق به قرن نهم هجری قمری همچون گذشته میزبان نمازگزاران ظهر عاشورا و نماز جمعه به امامت آیت الله محمدی لایینی نماینده ولی فقیه مازندران و امام جمعه ساری بود.

نماز ظهر عاشورا و نماز جمعه در شهرستان گلوگاه در آستان مقدس امامزاده احمد روستای لمراسک با حضور عزاداران حسینی و به امامت امام جمعه این شهرستان اقامه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقامه نماز ظهر عاشورایی در سراسر مازندران

اقامه نماز ظهر عاشورایی در سراسر مازندران