مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 16:552023-08-11بين الملل

پنس: پرداخت 6 میلیارد دلار بزرگترین باجِ تاریخ آمریکا به ایران است


معاون رییس جمهور سابق آمریکا توافق اخیر میان تهران و واشنگتن برای پرداخت 6 میلیارد دلار از داراییهای مسدود شده ایران را بزرگترین باج آمریکا به ایران در تاریخ خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مایک پنس معاون رییس جمهور سابق آمریکا به توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا که با میانجیگری قطر صورت گرفته است واکنش نشان داد و آن را بزرگترین باج واشنگتن به ایران در تاریخ ایالات متحده خواند.

  مایک پنس در حساب توییتری خود نوشت: در حالیکه از آزادی گروگانهای آمریکایی استقبال میکنم ملت آمریکا باید بداند که رییس جمهور بایدن مجوز بزرگترین باج دهی تاریخ آمریکا به رژیم ایران صادر کرده است.

شب گذشته، رسانه های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز از توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان در ازای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر دادند.

این روزنامه گزارش داد: پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی هایی که به دلیل نقض تحریم ها مجرم شناخته شده اند، از زندان آزاد خواهند شد.

حدود 6 میلیارد دلار از دارایی های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد.

   منابع ایرانی نیز با تایید ضمنی این خبر اعلام کرده اند پول ایران در حال انتقال به حساب هایی در قطر است و در خصوص تبدیل آن از واحد وون (پول کره جنوبی) به یورو توافق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنس: پرداخت 6 میلیارد دلار بزرگترین باجِ تاریخ آمریکا به ایران است

پنس: پرداخت 6 میلیارد دلار بزرگترین باجِ تاریخ آمریکا به ایران است