مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 20:302023-07-23اقتصادي

شهرستان های جنوبی فارس با بحران پدیده فرونشست مواجه هستند


مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس برداشت غیرمجاز از سفره های آب زیرزمینی را مهم ترین دلیل مواجهه با فرونشست عنوان کرد و گفت: در فارس نقاط مختلف نظیر روستای زرگران شهرستان مرودشت و چند روستای شهرستان های جنوبی استان، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، خلیل عبداللهی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برخی حوادث و بلایای طبیعی حادث شده در سال گذشته در فارس از جمله سیل بیرم، اظهار داشت: قریب به 836 واحد مسکونی در این سیل آسیب دید که بازسازی 700 واحد آن در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه تسهیلات اختصاص یافته به این واحد های مسکونی در حال پرداخت است، افزود: همچنین دام زنده به دامدارانی که دام آن ها با مشکل مواجه شد، داده شده است.

عبداللهی ادامه داد: سال گذشته از 37 شهرستان استان، 25 شهرستان درگیر پدیده مونسون شدند که تسهیلات 250 میلیون تومانی به واحد های شهری و 200 میلیون تومانی به واحد های روستایی و 50 میلیون تومان کمک بلاعوض به آسیب دیدگان از این حوادث پرداخت شد.

وی یکی دیگر از حوادث سال 1401 را وقوع صاعقه در محدوده سد درودزن اعلام و خاطرنشان کرد: این حادثه موجب بروز آتش سوزی در تاسیسات آبرسانی و قطعی موقت آب شیراز شد؛ مشکلی که با تلاشی شبانه روزی در مدتی کوتاه رفع شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان های جنوبی فارس با بحران پدیده فرونشست مواجه هستند

شهرستان های جنوبی فارس با بحران پدیده فرونشست مواجه هستند