مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 12:452023-07-27سياسي

72 دیگ به نیت 72 یار باوفای حسین(ع) در دشت کربلا


محرم است و بساط دلدادگی و عاشقی پهن و هرکس به یک نیت و خواسته ای در عزای سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) خدمت می کند یکی با روضه و منبر و آن یکی با یک سینی چای و گاهی هم با نذر 72 دیگ به نیت تمام یاران باوفای آن غریب کربلا.

-  خبرگزاری فارس-قوچان؛ مجید جعفری مقدم: محرم ماه عشق و دلدادگی به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بوده ماهی که در آن دیگر سن و سال مطرح نیست و همه در دستگاه حسین بن علی (علیه السلام) به دنبال عرض ارادت به آقای مظلوم دشت نینوا هستند و در سوگ مصیبت ها مرثیه سر می دهند.

هرکس در این روزها به دنبال خدمت به دستگاه حسینی است یکی با برپا کردن روضه های خانگی، آن یکی موکب پذیرایی از زائران و دیگری هم با نذر 72 دیگ به نام یاران باوفای اباعبدالله در دشت نینوا تا شاید هرکدام به طریقی نشان دهند که عاشق حسین (علیه السلام) و خاندان او هستند و هنوز پس از یک هزار و 400 سال ذره ای از این تب وتاب کم نشده و روزبه روز آتش عشق به حسین (علیه السلام) بیشتر شعله ور می شود.

تاسوعای امسال مهدیه قوچان میزبان برپایی 72 دیگ غذا به نیت 72 یار باوفای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) در دشت کربلاست و عده ای جوان و نوجوان که شاید بزرگ ترین آن ها تنها 35 سال سن داشته باشد دورهم جمع شدند تا به گونه ای خاص عرض ارادت خود را به امام حسین (علیه ال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

72 دیگ به نیت 72 یار باوفای حسین(ع) در دشت کربلا

72 دیگ به نیت 72 یار باوفای حسین(ع) در دشت کربلا