مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-10اجتماعي

تکذیب مرگ دریاچه ارومیه


معاون محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست گفت: تبخیر در این تابستان بسیار شدید است و ممکن است شرایط دریاچه ارومیه تا پاییز از این هم بدتر شود اما از اواسط پاییز بارندگی ها مجدداً آغاز می شود و در نتیجه دریاچه خشک نخواهد شد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: همزمان با تشدید گرمای جهانی کشور ما نیز تحت تأثیر گرمای بی سابقه در سال 2023 قرار گرفته و تحت تأثیر تابش خورشید، تبخیر آب های سطحی شدت گرفته است.

افزایش تبخیر باعث شرایط نابه سامان دریاچه ها و تالاب های کشور شده است و اکثر آنها حال وروز خوبی ندارند.

شدت تبخیر به طور ویژه در حوضه آبریز ارومیه بسیار زیاد بوده و باعث شده است دریاچه ارومیه علی رغم تلاش هایی که برای احیای آن انجام شده است، بازهم در شرف خشک شدن قرار گیرد.

تصاویر ماهواره ای هم که جدیداً ناسا از آخرین شرایط دریاچه ارومیه منتشر کرده است، باعث نگرانی بیشتر هموطنان درباره سرنوشت دریاچه شده است.

در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، دکتر مجتبی ذوالجودی؛ معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست به تسنیم گفت: آبگیری دریاچه ارومیه در سال آبی جاری مجموعاً 850 میلیون مترمکعب بوده که حدود 160 میلیون مترمکعب آن از سد کانی سیب، 369 میلیون مترمکعب از سدهای داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه، به ویژه سد شهید ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکذیب مرگ دریاچه ارومیه

تکذیب مرگ دریاچه ارومیه