مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 13:362023-08-05اقتصادي

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی و لایه نگاری تپه ارگ نادری شیروان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز علی مستوفیان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: فصل دوم عملیات کاوش باستان شناسی و لایه نگاری شهر کهنه و تپه ارگ نادری در شهرستان شیروان آغاز شد.

وی گفت: این کاوش با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال به سرپرستی جواد علایی مقدم از 31 تیر 1402 آغاز و تا اواسط شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: اولین فصل کاوش در این محوطه مربوط به سال 1389 و به سرپرستی مسعود رضایی صورت گرفت که طی آن 22 گمانه با ابعاد 1*1 متر در پیرامون تپه و جهت مشخص شدن عرصه و حریم محوطه حفر شد.

مستوفیان خاطرنشان کرد: تپه ارگ نادری شیروان یکی از مهم ترین محوطه های حوضه آبریز رودخانه اترک است که در بخش کهنه شهر شیروان قرار دارد و در سال 1346 خورشیدی و به شماره ثبت 703 در فهرست آثار ملی ثبت گردید.

وی تصریح کرد: قدیمی ترین دوره شناسایی شده در این محوطه مربوط به دوران مس سنگی و جدیدترین دوره آن مربوط به دوران قاجار می شود.

نکته قابل توجه در مورد این محوطه باستانی توالی استقراری آن است که با توجه به ابهامات بسیار زیاد در زمینه دوره های استقراری در حوزه آبریز اترک به ویژه اترک شرقی، کاوش علمی و البته مستمر در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی و لایه نگاری تپه ارگ نادری شیروان

آغاز فصل دوم کاوش باستان شناسی و لایه نگاری تپه ارگ نادری شیروان