مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:202023-08-21سياسي

تحلیلگر سیا: تفاهم با ایران پیروزی برای تهران است نه واشنگتن


یکی از پیروزی های ادعایی بایدن در سیاست خارجی که در 10 آگوست اعلام شد، توافقی برای مبادله زندانیان آمریکایی و ایرانی در ازای آزادسازی 6 میلیارد دلار از دارایی های ایران است که در یک بانک در کره جنوبی نگهداری می شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - جماران نوشت: فرد فلیتز، رییس پیشین ستاد شورای امنیت ملی، تحلیلگر سیا و یکی از کارکنان کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ایالات متحده در تازه ترین نوشتارش به نقد خوش بینی ها درباره پیشرفت های دولت جو بایدن در حوزه سیاست خارجی پرداخته و در سایت  americangreatness می نویسد: علی رغم گزارش های اخیر رسانه ها درباره دو پیروزی فرضی سیاست خارجی دولت  جو بایدن در خاورمیانه، نگاه دقیق تر نشان می دهد که این پیروزی ها آنطور که به نظر می رسند نیست و ممکن است به امنیت ملی ایالات متحده آسیب برساند.

یکی از پیروزی های ادعایی به تلاش دولت بایدن برای عادی سازی روابط بین اسراییل و عربستان سعودی مربوط می شود.

در 9 اوت، وال استریت ژورنال گزارش داد که مقامات ایالات متحده و عربستان سعودی با چارچوبی برای توافقی موافقت کردند که بر اساس آن عربستان سعودی در ازای امتیازاتی، اسراییل را به رسمیت می شناسد.

اگرچه مقامات دولت بایدن گفتند نهایی شدن این توافق 9 ماه تا یک سال طول می کشد و با احتمالات طولانی روبه رو است، اما آنها همچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر سیا: تفاهم با ایران پیروزی برای تهران است نه واشنگتن

تحلیلگر سیا: تفاهم با ایران پیروزی برای تهران است نه واشنگتن